söndag 3 april 2016

GID II, Parrapport, Tyska-prov

Studieliv
I början av denna vecka var det lite stressigt då parrapporten skulle skickas in tisdagen kl. 12. Sedan dagen efter hade jag Tyska delprov 2 vilket jag inte hade läst så mycket. Jag började i princip läsa till Tyska provet 2 h innan och det gick ganska skit enligt mig. Förhoppningsvis är jag godkänd och kan fortsätta med studierna som vanligt.  Onsdagskvällen firades med lite skräckfilmer.Vi kollade på The Taking Of Deborah Logan och The Babadook.

Filmen The Taking of Deborah Logan var helt meh, ok. Tyckte att de spoilade alldeles för mycket i trailern så det var ingen större överraskning.  Men The Babadook var faktiskt en riktigt bra film som jag varmt rekommenderar och har faktiskt ett meningsfullt budskap.
 
På torsdagen var jag till ICT för att bli fotograferad till att skaffa BRC-kort till praktikplatsen. Vilket börjar om en vecka. Jag känner mig riktigt ute och segla då jag ännu inte har kontaktat någon om praktikplatsuppgifterna och var jag ska ens ha min praktikplats. Så imorgon försöker jag ta kontakt med läraren/koordinatorn eller praktikplatsen om var jag ska vara, vilken tid jag ska börja, mat och vilka kläder.

På torsdagskvällen blev det lite halarmärksjakt och jag fick tag på tre olika halarmärken från tre nattklubbar. Jag valde dock att festa på GID-partyn för att mina vänner var där.
Denna veckoslut betalade jag mina skulder, guidade två tjejer runt min lägenhet där jag ska hyra ut under två sommarmånader. Ja hoppas verkligen att jag kan hyra ut rummet för det blir annars så jäkla dyrt att betala hyran utan studiestöd.

Jag har varit trött dock dagarna efter Tyska-provet så mera skärpning med maten och så lol

Anime/Manga/Spel
Denna vecka försökte jag kolla på Osomatsu-san men kom inte längre än 10 episoder. Jag såg en episod av FFXV vilket verkar helt ok.

Inga nya manga serier på gång.

På tal om spel har jag spelat lite Undertale och provat på Dragon pals. En MMORPG vilket jag tyckte var helt kul men nu så har jag börjat bli led då man egentligen måste betala för att få vissa missioner avklarade och att det tar länge att lvl up.

Dock stötte jag på ett intressant spel som heter Child Of Light. Om jag har tid så skulle jag gärna vilja prova spela den. På hösten kommer FFXV att släppas och det blir ju skitkul. Precis en dag efter min födelsedag :DD Jag kanske inte kan spela den direkt men jag skulle vilja köpa spelet direkt. PS4n får brosorna skaffa lol XD

 Mål för nästa vecka:
  • Skriva klart forskningsmetodikdagboken !!!!!!!!!!
  • Söka praktikplats !!!!
  • Gå på utv. samtal 
  • Öva på finska (+tyska)
  • Komplettera parrapporten !
  • Yoga 7 min 

Inga kommentarer: