söndag 10 april 2016

Specialföreningsmässa, finsk praktik?


Studieliv
Denna vecka hände nu inte så mycket???? Vi hade vår anatomi&fysiologi seminarium och det gick helt bra. Nu är det ju bara att plugga som fan till tenten som kommer i början av maj >.<
Mindre än en vecka kvar tills praktiken började och jag panikerade över mitt beslut om att försöka få praktik på ett finsk plats med svenskspråkig handledare. Läraren meddelade om att de skulle fixa en plats som möjligtvis skulle ha en svenskspråkig handledare under min praktikplats men när jag ringde dit veckan före för att få info om vad jag behöver ta med så berättade dom att dom inte ändå hade en svenskspråkig handledare överhuvudtaget. Så jag gick med på att göra allting på finska. =_=

Dessutom var jag denna vecka på specialföreningsmässa och hittade bl.a. en hel massa halarmärken hueheuheu

På onsdagen ringde jag ju till praktikplatsen typ och resultatet skrev jag i början. Annars jag kommer inte ihåg så mycket vad som hände denna vecka förutom att jag hade riktigt svårt att sova i tid.

Under veckoslutet sysslade jag nog inte så mycket. Kollade lite på anime och filmade av misstag mina pannkakor och gjorde en video istället för att skriva dagboken vilket inte blev till något och lagade  lax/broccoli ugnsgratäng? i kokossås. Vilket var yumm!!!



Anime/manga/spel
Denna vecka fortsatte jag att se lite på Osomatsu-san men framskridningen har gått mycket långsamt framåt. 
Dock såg jag på Kuma Miko som började sända denna vecka. Jag tyckte att det var helt okej lite humor hade den och väldigt gullig serier verkar det hittills. Lol läste att en kommentar på KA att det typ är Pedobear med en tjej. Kollade också en episod av Endride som jag tyckte såg intressant men det var lite meh lol
Å andrasidan började jag utforska en hel massa AMVs (Anime music videos) på YT vilket jag hittade så många bra att jag kunde inte låta bli att skapa en spellista till det lol XD 

Nya mangaserier har jag inte ännu hunnit med så jag fortsätter att läsa och uppdatera med dom senaste pågående serier jag nu läser.


Spel... lol
Har inte hunnit komma någon vart med Undertale.

Mål för nästa vecka: 
  • Klara av praktiken
  • Lära mig de finska termerna
  • Läsa på anatomi och fysiologi 



Inga kommentarer: