söndag 17 april 2016

Praktikvecka 1

Studieliv
En vecka finsk praktik har jag äntligen klarat igenom. Det känns helt okej för mig och jag har fått lära mig mycket på finska. Mycket kunde jag ha lärt mycket snabbare om jag gjorde min praktik på svenska men finska har alltid varit svårt för mig att förstå och lära så det vore mycket bra för mig om jag fick göra min praktik på finska innan jag ger mig ut på jobb i en finskspråkig miljö. Dock det som jag oroar mig mest är att jag knappast kommer att klara mig självständig då jag inte kan prata finska orderntligt och det oroar mig till att jag kanske kommer att få UK istället för GK. Jag är orolig att jag inte hinner lära mig tillräckligt för att kunna fungera självständigt. Men hittills har jag nog tyckt att det är okej...
I början av veckan firade jag en kompis födelsedag genom att överraska henne och dyka upp under en restaurang. Vi åt en smaskig mättande hamburgermiddag.

Denna veckoslut var jag och två av mina kompisar på bio och kollade på Djungelboken. Helt bra film nog.


Shopping
Varför e jag hela tiden så sugen på att shoppa lol....faen.. beställde nu en del kläder från ROMWE för ca 50 €
Dessutom e min lista på AE full igen... lol. Jag vill ha jobb ._. Pengarna börjar rinna ut nu T_T fuck
Jag behöver bara lite till ok en bunt halarmärken, skor, telefon, cykel, klänning och jordgubbssaker lol
Köpte denna vecka en jordgubbsmatta! Jag hade för några veckor sedan också fått lite sena julklappar från mina vänner och de känner mig riktigt väl. Fick en jordgubbs/anime kopp och en jordgubbsnamn/adressbricka? för reseväskor och jag kunde inte bli gladare när jag får en massa jordgubbssaker lol hahah. Smakade på någon speciell Fazer mintchoklad vilket inte var så mycket speciell.

Anime & Manga 

Denna vecka kollade jag på en ny serie: Boku no Hero Akademia. Verkar bra hittills av de två episoder som släppts. Den påminner lite om OPM då båda tangerar hjälte-teman. 

En annan serie som jag råkade trampa på e Masuda Kousuke Gekijou Gag Manga Biyori 2
Seriöst jag blev nyfiken pga beskrivningen och den verkade helt random och konstig och ja....den e verkligen helt random och konstig lolol utan vidare. Borde kolla första delen också lol 

Inga kommentarer: