söndag 6 mars 2016

Halarmärksjakt?

Studieliv
SOrry här kommer veckorapporten en dag för sent men bättre sent än aldrig.
Denna vecka hade vi en "dag" skola. Tack att jag hoppade in på tyskan så att jag fick en skoldag in på schemat. lol Jag hade deadline på måndagen om inlämningsuppgifter av service och lagstiftningsuppgiften men vafan jag sket i det. Jag gav upp + att jag behöver inte oroa mig om att få det undan än då jag får studiestöd från tyskan och finskan? :S

Sedan blev jag sjuk tisdag kväll. Halsen kändes tung och och ont så motivation och lathet växte fram fr.o.m. tisdag kväll. Jag hade en kompis som kom på besök och övernattade hos mig även om jag inte var tillräckligt frisk lol. Vi for till en thailändsk matbutik och shoppade Pocky och någon super stark weeabo nudlar och grönte-ingefära latte. Sedan på onsdagskvällen stack jag till The Showroom bara för att jaga efter ett halarmärke (Pakko Ottaa). Dumt nog hade jag inte förväntat att det skulle vara en lång kö men fy tusan. Kön va 5-10 m lång typ och vissa fuska med att bara joina med andra vänner som redan stod i kön. Alla stod som i klunkar. Där fick jag köa i 1 h innan jag slapp in och fick veckans coolaste halarmärke. lol
Pockyfeber
Weeabo nudlar och Matcha-Ginger Latte avec Carrot
Dagen efter på torsdagskvällen stack jag vidare på märkesjakt till nästa studentfest hos Night Club Marilyn där en finsk studentförening ordnade någon Back to the 90's tema fest. Där köa jag bara ½ h innan jag slapp in och fick halarmärket. Jag älskar 90' tals musik men jag kunde inte stanna länge då jag stack till The Showroom igen på kvällen för att jaga ett Mexican Night halarmärke också. Dessutom var jag sjuk och förskyld därrför ville jag inte riskera att jag blir ännu mera sjuk än vad jag redan är. Denna vecka fyndade jag iaf tre halarmärken. Nöjdare än så behöver man inte vara. lol


Veckans halarmärken
På lördagen var det babyfest hos min kusin. De var träff med släktingarna igen vilket för mig känns så awkward och tråkigt men vem säger nej till gratis mat? lol Jag åt mig så jäkla full att magen kändes svälld som bara fanken och det var svårt att springa till busshållsplatsen på fem min med full mage för at sedan hinna tillbaka till centrum kl. 11 :D

Sedan på kvällen ville en an mina kompisar ut på krogen och dricka. Helst kändes det som för mycket på en dag men jag är dålig på att tacka nej såå jag drog ut med henne och stack till Forte. Där drack jag  två Pandora drinkar vilket jag hemskt ångrade eftersom min mage var redan så fullproppad av maten från babyfesten att jag en liten stund efter mådde så illa att jag spydde upp hela skiten i wc:n där på krogen lol. Never this shit again. Smörjan var slemmig och grön...nice? lol Som tur hade jag svarta kläder på flera lager så det gick att gömma bort spyorna lol.

Resten av natten tog jag det nog lugnt. Jag tål inte alkohol så bra speciellt om jag drar det snabbt. Jag mår så snabbt illa att jag spyr upp det direkt men däremot behöver jag dricka alkohol över huvudtaget då?
Näe vafan det e dyrt att dricka alkohol här i Finland jämfört med andra länder men jag själv märker att jag inte heller är förtjust i alkoholsmak heller. En liten mängd alkohol för mig går men att supa går inte med mig helt enkelt. Nu tar jag paus från festandet tack ! Ge mig bara halarmärken.

Shopping
Jag har beställt en hel del saker på nätet men inte betalt dem än. Jag har definitivt märkt att jag minskat på shoppingen dock även om min kundkorg fortfarande är ganska full lol. Känns nog dock att jag har tillräckligt med saker och ting. Vissa par skor och kläder håller jag förstås ännu ett öga på men annars har jag inte lagt mycket mera saker i min önskelista.

Hade dock fått en bunt med kläder äntligen från AE + peruker. De börjar komma nu lol :D

Wigtest
Förhoppningsvis kan jag nu endast koncentrera på andra intressen och sunda mat-och levnadsvanor igen. Så småningom. Har länge funderat på att gymma då skolans gym är helt gratis anyway?

Anime & Manga 
Osomatsu-san
Osomatsu-san är en rolig komedi anime som min vän  Carrot rekommenderade. Humorn är mitt i prick precis som Gintama så det var first love at first sight. Samma direktör som Gintama no surprise dock hahaahah kanske man borde dyrka animedirektören istället. Ska definitivt se igenom serien så småningom.
I manga världen dock har jag inte börjat läsa någonting speciellt nytt heller. Försöker hinna ikapp alla nya kapitlar som släpps så snabbt på de serier jag just nu fortfarande läser.

Spel
Skaffade äntligen en Steam konto och det första spelet jag köpte var Undertale. Jag har ganska länge varit nyfiken på spelet och min vän Carrot som spelat det rekommenderade varmt att jag ska spela det så why not. Hade också spelat själva demot en tid sedan men sedan dess hade jag inte kommit vidare med spelet xD

It's about time !

Inga kommentarer: