måndag 29 februari 2016

GOT-party

Studieliv
Tycker att allting går ganska trögt i skolan. Tyska lektionerna räddar mig en aning då vissa veckor har man nästan inga lektioner alls och sedan andra veckor har vi fulla dagar direkt från morgonen. Det tycker jag faktiskt inte om för att det rubbar ens rutiner och att man måste hela tiden anpassa och planera om tidshanteringen. Hade tyska prov på onsdan- tyckte att det gick helt bra och sedan också prov i läkemedelsbehandling. Jag var faktiskt lite tveksam om lkm behandlingen. Hade inte hunnit läsa på det ordentligt och provet bestod av tre essäsvar. Jag svarade 2 av 3 och jag brukar inte alls vara bra på att skriva essäer. I tyskan måste man ha 60 % rätt för att bli godkänt medan i lkm tenten 50 % rätt.

Studentfesterna fortsätter och denna vecka fyllde en av sjukskötarstuderandena år och firade med lite förfest hos personen. Carrot kom också på besök på torsdagskvällen och vi stack tillsammans dit för att festa lite efter att ha överlevt lkm tenten. På samma kväll fanns det också en Game Of Thrones student party i Apan som jag och några av mina kompisar stack till vid 10-tiden. Jag for dit för att få tag i ett halarmärke vilket jag också fick och den var helt awesome :) Dit festade vi till typ kl. 2 och stack hem.

Dagen efter vaknade jag och Carrot sent.. vi skulle gå och kolla DP och sedan skulle Carrot strax sticka med bussen hem till Kimito. Tajmingen var tight som fan. Vi stack till Rax och åt där i en ½ h innan filmen skulle börja och sedan hade Carrot 15 min på sig att gå till buss-stationen. Lyckligtvis gick allting nog som det skulle.

På kvällen började jag laga våfflor. Jag rekommenderar varmt att man kollar upp hemsidan kokaihop. Speciellt de populäraste recepten eftersom alla recept jag gjort hittills därifrån har varit riktigt bra.

Jag har bara service och lagstiftnings-inlämningsuppgifterna kvar men de känns inte lockande över huvudtaget. Även om jag skulle få underkänt skulle jag ändå klara mig helt bra då jag har tagit extra kurser som tyska och finska. Kan lika gärna skippa den skiten till nästa år.

Shopping
Hmm denna vecka börjar jag verkligen få mina grejer men det finns ännu många saker jag inte ännu har fått. Jag gav också bort tre av mina klänningar till min kompis. Vilka jag aldrig i princip använde så det kändes helt bra.

Anime & Manga 
Har inte riktigt engagerat mig i manga och anime på senaste tiden 

Inga kommentarer: