söndag 4 oktober 2015

Veckoslutsrapport !

Kom idag fram till att man kan ju dela upp Veckoslutsrapporten i mindre delar och rubriker. Det betyder att jag kommer att dela upp texterna i olika rubriker och teman: 
  • Studieliv/studier
  • Shopping
  • Anime/Cartoon 
  • Manga
  • Sportaktivitet osv. 

Studieliv/Studier
Denna vecka har det varit väldigt stressigt i skolan. Deadlinen var på hugg bakom mig så det var mycket press på mig själv mitt i veckan.
Vid sidan om skolstress har det också varit kul under veckan. Jag fyllde år, mina nya vänner bjöd på banankaka och haft en Just dance/karaokekväll och på deltidsjobbet har det varit relativt lugnt också C:

Annat som kom på mina tankar e att jag fortfarande e motiverad av att flytta. Jag har ingen nöd o. lust att stanna kvar i den här staden längre. Det blir nog Uppsala nästa år >.<

Shopping 
Denna vecka har jag handlat många saker igen. TM hade flyttningsrea så jag hittade billiga underkläder och pennor och suddgummin som jag definitivt kommer att behöva. Köpte också från Tiger en jordgubbskudde och timer och en kaninporslins -smyckebehållare. Har inte fortfarande vågat köpa mera saker på nätet än en rosa T-skjorta och svarta kaninskor från AE :D
Det blir definitivt mer shoppande från nätet nästa vecka!

Lista på vad jag köpt denna vecka:
  •  stationära saker och underkläder (TM) 
  • Jordgubbskudde (Tiger) 
  • Jordgubbstimer (Tiger)
  • Kaninporslin (Tiger) 
  • Strawberry Milk T-skjorta (AE)
  • Svarta kanin flats (AE) 
  • Crocs (CM)

Anime/Cartoon serier
När det gäller serier så har jag börjat kolla på 2 animen: Skip Beat!  och One punch man
Skip Beat! & One Punch Man
Har kollat SB! till episod 7 hittills och det verkar helt OK. Inte så värst förtjust i deras soundtrack men annars tycker jag att serien följer manga storyn bra.

One punch man däremot har jag en känsla att jag faktiskt kommer att gilla? Jag hade iaf läst några kapitlar av mangan och tyckte då att den var komisk och episk. Så jag kommer definitivt att följa upp efter serien vartefter nya episoder släpps.

Efter att ha kollat igenom SB! ska jag försöka kolla klart Owari no Seraph, Shirokuma Cafe, Kuroko no Basuke, Kuroshitsuji, Sket Dance och Aldnoah Zero innan jag börjar skumma igenom andra anime serier. De har lämnat på hälft i en alltför lång tid enligt mig. Det enda undantaget e Haikyuu!! som börjar i mitten av oktober. Kan absolut inte lämna den serien i ett senare skede!!

Däremot ska jag också försöka hålla koll på nya Steven Universe episoder... hueheu
Har tyvärr inte hunnit börja kolla på Gravity falls än men så småningom ! 

Manga
Durarara!, Saturn Appartments & 19 Days


Denna veckas mangaserier e Durarara!, Saturn Appartments och 19 Days.
Durarara! och Saturn Appartments läste jag färdigt alla volymer. Det var lite mycket manga läsande först mot slutet av veckan då jag hade mycket skolstress under början av veckan men jag klarade mig i nöd och näppe haha inom tidsramen!

19 Days/19 Tian är en kinesisk manhua som man kan läsa på nätet. Den e otrolig rolig så jag rekommenderar verkligen att alla ska läsa det om man gillar shounen ai (gay love)+ komedi. Dessutom e kapitlen mycket korta så det går jätte snabbt att läsa och hinna ikapp serien.  Serien är ritad av samma serietecknare som Tamen de gushi !

Sportaktivitet denna vecka: 
  • försökt yoga varje dag = > resultat: varannan dag 
  • suttit på träningsbollen istället för stolen


Inga kommentarer: