söndag 25 oktober 2015

Denna veckoslut...

Studielivet 
Denna studievecka har gått helt bra enligt mig. Visserligen känner jag mig tröttare då jag sitter så sent upp och skippade en finska lektion eftersom jag tyckte att den kändes helt onödig att komma. Ibland önskade jag att jag kunde behärska finskan helt flytande istället för att sitta och kämpa med det varje år... Jag menar jag har ju pluggat finska nu sedan lågstadiet och fortfarande känns det som att folk inte är tillräckligt nöjda. Att kunna flytande finska e ju bra om man vill ha karriärmöjligheter i både Finland och Sverige. Jag undrar bara hur länge jag måste ytterligare kämpa på min finska tills alla e nöjda...:/ jag orkar iaf inte kämpa för att lära finskan hela livet ut...det finns ju så många andra språk som man kan lära lol

Jag försöker nu under veckoslutet få igång vårdplans-uppgiften och skriva lite anteckningar denna vecka.

Shopping 
Har ej köpt något mycket denna veckoslut men jag skulle så vilja shoppa för fullt nu ... -.- vi får se!


Anime/manga 
Tittade äntligen klart serien Skip Beat! Nu fortsätter jag med att komplettera dom andra halvfärdiga serierna som Owari no Seraph, KnB, Shirokuma Café osv.


Inga kommentarer: