fredag 31 juli 2015

Fästing :/

Jag blev biten av en fästing för första gången och det som jag kanske avskyr mest av sommaren är insekter !
Mitt på magen märkte jag det och jag fick en rysning genom hela kroppen och tankarna bara exploderade när jag insåg vad det var ahha lololo så jag visade det åt min mamma. Vi hade just ätit lunch hemma och skulle gå och plocka blåbär så hon förde mig till hälsocentralen där en sjukskötare fick ta bort det C:

Den hade tydligen bitit sig dagen före och djupt satt den fast på min mage och lämnade ett märkt tydlig prick av bettet med lite rodnad runt. Den kändes ganska öm på stället under den första dagen fästingen togs bort. Dagen efter hade rodnaden minskat en liten del. Den kom antingen från skogen eller det höga gräset som jag och min farsa klippte bort. Jag hoppas att jag inte stöter på flera fästingar i framtiden för jag har redan fått trauma från den första. Konsekvenserna om jag får Borrelia eller TBE-viruset oroar mig ytterligare då jag inte brukar ta någon vaccin mot fästingar och därför är jag inte så värst förtjust av att bli biten varken av en fästing eller mygga. Jag vet nu av erfarenhet hur det känns att vara biten av en fästing lol och jag vet nu också att jag helst vill bo i en mygg- och fästingfri miljö som möjligt....lol

Inga kommentarer: