torsdag 2 juli 2015

JULI

Äntligen börjar sommar hettan komma fram. Hela juni månaden i min hemby har varit regnigt och kyligt.
Jag väntar just nu svar på resultatet till Sverige och skiter helt enkelt i resultatet i Finland.
Antar att jag kommer att vänta till nästa år då jag inte alls förberett någon flyttning utomlands, särskilt till hösten.

Först vill jag nog lite förbereda mig så mycket jag kan till nästa år. Fick veta att de projekt som jag anmälde mig till volontärprojekten var fulla så jag funderar på att kanske ansöka på nytt igen nästa år och på sommaren då och mycket mycket tidigare än denna gång. Tyckte också själv att det var lite för sent att anmäla sig till volontär projekt till hösten. Annars troligtvis kommer jag bara att jobba i juli och sedan ta en lång skön paus hela hösten bwahaha. Jag har nog tillräckligt med pengar sparat så det e lugnt och jag är ändå inte desperat på att få någon studieplats nu än.

Jag är också lite led av att jobba på samma arbetsplats och när folk frågar hur det går med studierna och vad jag studerar e det ganska svårt för mig att formulera och uttrycka mig på ett bra sätt. Fastän jag vet att folk e bara nyfikna men det känns riktigt konstigt för mig för jag är en sådan person som inte har en klar bild än eller börjat med den utbildning jag har varit ute efter. Dock också att det känns att jag byter utbildning hela tiden. EFTER ALLA DESSA ÅR LOL but whatever Jag känner på mig att jag e på fel ställe och hör inte hemma här längre...det kanske blir min sista sommar där lol

Mamma frågade också varför jag bestämde mig att inte komma tillbaka nästa år o jobba på vårdcentret och jag sade bara rakt ut att jag e lite led och att jag vill prova på nya ställen också. Vad mer bör jag berätta, jag har känt mig lite fastklistrad både mellan oBå och Krombi nu över dessa år ...sedan min farsa slog sig blind på sommaren efter VNF-tiden =__= så jag ville hjälpa mamma, men annars hatar inte jag det heller men jag e bara lite led. Vill få lite mera variation i mitt liv och låt mig styra mitt liv utan att vara tvungen att åka hem och hjälpa.

Bara om min äldre brorsa skulle kunna stå ut och stanna hemma en längre tid då han e arbetslös??! och min lillasyster istället för att sitta framför datorn nästan dygnet runt och faktist hjälpa min mamma med hemarbetet för en gångs skull så skulle jag känna mig lite mer lättsam och inte oroa mig över att min mamma överanstränger sig med hemarbetet, trädgårdslandet och jobbet. Ledsen att detta blev lite gnälligt av mig men ibland fattar jag helt enkelt inte vad som pågår i folks huvuden lol ? Where's da gratitude fo yo parents bruh?!

Jag och min mamma har haft många funderingar tillsammans om framtiden. Troligtvis vill jag helst bo i Sverige...det känns bara så. Mamma funderade på att bo i byn tills min lillasyster blir student vilket blir om ca 5 år.... och sedan flytta till en annan ort nära barnen eller bo med mig i Sverige? lol Jag har inget emot att min mamma kommer och flyttar in med mig...jag har ändå inte funderat på att skaffa en partner i framtiden om inte jag verkligen känner så lololo 8DDD

Annars har sommar rean slagits på. Jag är mera sugen på att köpa kläder på nätet än att köpa i vanliga klädbutiker men jag tog en snabb sväng in på H&M iaf förra veckan för att kika vad de hade där och köpte en läderkjol på skoj... bara för att äga en. lol

Hoppas att alla ni andra haft en bra sommar hittills C:

Inga kommentarer: