söndag 19 juli 2015

Att sälja bort grejer.....ffs?!

Det är roligt att köpa men...tråkigt att sälja.
Det som jag mest avskyr är nog att sälja kläder och grejer som man själv köpt helt i onödan. Speciellt om man går på förlust lol. Ibland har jag haft funderingar gällande lolita modestilen om det verkligen var värt att jag satte så mycket tid och pengar på de kläder som jag har samlat. O då man ska sälja sina kläder kan det ta månader eller veckor innan man får dem sålt. Dessutom är lolita modestilen en knepig väg att sälja för om man verkligen vill få dem sålt så snabbt som möjligt måste man nästan i princip sälja det åt hela världen och att skicka det ut till andra länder är så jävla dyrt från Finland.

 Speciellt om man ska skicka klänningar och skor så det väger så fruktansvärt mycket. Jag avskyr fraktkostnaderna mest. Sedan är det viktigt att som försäljare svara på frågor och kommunicera artigt och tydligt så att man får bra feedback. Det e så mycket enklare att köpa än att sälja ska du veta lololo...det e som ibland att jag nästan ångrar mig att jag hade köpt dessa saker och det e inte heller så lätt att bli av med lolita kläder att man skulle bara våga slänga iväg dom eller ge bort dom. Man skulle förlora in i helvetes mycket pengar då som typ ett par hundra lappar minst lol och det skulle svida som fan eller vad?

Jag rekommenderar hjärtligt till er som e intresserade av att samla lolita klädstilen att ni verkligen tänker noggrant igenom vad ni köper. Dessutom att ni har ett stadig löneinkomst lol inte som jag ffs! Lol!

 Lolita klädstilen e ju som sagt inte praktiskt att ha på sig varje dag. Så mina lolita plagg ligger i princip och samlar damm åt sig mestadels. Sedan är det en nackdel för mig då jag inte längre i princip har någon lolita vän att hänga runt med och klä upp med tillsammans. Jag e inte heller någon aktiv deltagare i den lolita communityn och jag vågar inte heller träffa andra lolitor i närheten så jag har inte fått möjligheten att ha på mina lolita plagg så ofta och dela mina lolita coords med andra som har samma intresse av klädstil.

Ärligt talat så bryr jag inte heller mycket mera om själva lolita communityn och deras regler om hur man bör klä och si o så. Det är också emellanåt hektiga diskussioner ibland mellan burando och fejk burando kläder s.k. replica osv. Vilket jag avstår mig helt o hållet från dem.

Det e bra för nybörjare att ta inspiration och få tips och följa med nyheter och få feedback men för mig så insåg jag att jag inte fan behöver feedback bara om jag e nöjd med min coord som jag har så e jag nöjd. C: vilken ensam tjej jag har blivit höhö men då har jag makt över mig själv så ångrar inte det minsta för jag e inte heller bunden till någon över mina val och ärenden ....men jag insåg nu också att man fan kan klä sig i söt, praktiskt, simpel och gullig stil utan att sätta en hel stor summa pengar på söta lolita klänningar.


Inga kommentarer: