tisdag 30 december 2014

Min Anime Of duh YEAR!

Geh JAG KAN INTE VÄNTA TILLS DENNA ÅR TAR SLUT !
Det har varit en ganska jobbig år för mig men det ordnade sig väl sig till sist.
Jag hoppas att nästa år kommer att bli en suverän år för jag ska fortsätta med att förbättra mig själv.
Just nu kan inte jag ha det bättre än vad jag önskat så jag e så jävligt tacksam över så så mycket saker som har hänt med mig och runt omkring mig på sistone. Det finns ännu mycket som jag ska förbättra mig själv. Det viktiga e att jag håller en bra motivation och en bra balans på livet. Jag borde veta vart mina gränser går så jag hoppas att allting blir bara bättre nästa år. Jag kommer att lägga upp ett inlägg om mina nyårslöften SoOoOon >.<

Detta inlägg kommer huvudsakligen att handla om anime. Den anime som haft mest inspiration och betydelse för mig denna år är HAIKYUU!!
Jag började se på serien i början av september och jag hoppas verkligen att dom gör en säsong 2 någon gång i framtiden.

September var kanske en av mina jobbigaste tider under hösten. Det kändes som om jag fastnade i en tratt och jag var ganska deprimerad/omotiverad/hopplös men TACK FÖR HELVETE att jag började se på Haikyuu!! animen för den var typ min enda "energikälla" att hålla min motivation uppe. Animen var helt underbar att titta på tyckte jag och jag blev inspirerad och så på bra humör från varje episod. Det var "ljusglimten" av den oroliga tiden av mitt liv som gav mig hopp/glädje/motivation att kämpa framåt och förbättra mig själv och mina negativa tankar.

För vissa kan det låta helt löjligt att en anime kan ändra ens liv så mycket men för mig kändes denna anime som om den räddade eller rättare sagt hjälpte mig att leda mig framåt ur jobbiga tider. Jag var så tacksam att jag började titta på serien för det skulle kanske ha kunnat ta mycket mycket längre för mig att återhämta mig om inte den animen var där för mig under den tiden. DEt var en uppfriskande brainwash hahaha

Inga kommentarer: