torsdag 4 december 2014

Julklappsplanering

Så nu har vi alla landat i decembermånaden. Kanske ett av dom mest upptagna månaden för alla?
Julklappshandeln är på gång i full fart. Här i stan var det en väldigt snöfri lilla jul. Lite kyligt var det nog under veckoslutet men annars inte lika farligt kallt som ifjol.

Jag har haft lite svårt att somna denna vecka. Kanske jag stressar mig för mycket?
Jag har iaf planerat julklappar till mina vänner och familjen och också planerat julklappar åt mig själv lol haha.

Rik är jag inte men nu känns det nog att jag skulle vilja ge något lite extra denna år.
Jag har nog planerat att ändå stanna i denna stad några år till. Jag stortrivs i min bostad och vem bryr sig om jag ser många gamla bekanta från min gamla skola?

 Har börjat utöva lätt yoga för mig själv varje dag. En sak som jag funderat om mig själv är att jag har dyslexi? Det känns så iaf. i åratal har jag kämpat med att få jättebra betyg och förbättra mig med läsförståelse, skrivning och matte men hur mycket jag än försöker så får jag aldrig något bra resultat. Det tar dubbelt så länge för mig att memorera saker o. ting än vad det tar för andra. Min hjärnkapacitet orkar inte. Jag hoppas att jag kan få tag i en psykolog som skulle kunna utreda och testa mig. Jag vill att en utomstående ska deklarera att jag verkligen har dyslexi.

Vem skulle ha trott att Jehovas vittnen skulle knacka på dörren och ge en liten broshyr idag...Vem fan hade släppt in dom i den här byggnaden. Jag hade nyss vaknat innan dom ringde på dörren. Trodde att det var min kompis men nä wtf?

Ääänywäys idag fick jag eta att jag slapp in på en yrkesutbildning. Vet ej om jag kommer att ta emot det eller ej. Visst skulle det ju vara kul att börja plugga igen men ack också det krockar med vissa arbetsdagar jag har här i stan och att jag gärna skulle ändå söka mig till sjukskötarutbildningen i höst?

Problemet är ju också det att det finns en risk att jag inte alls slipper in på sjukskötarutbildningen här i stan... och då blir det ju en extra slöseri hösttermin här för mig. Men om jag inte skulle ha så mycket möbler så skulle jag gärna kunna tänka mig att flytta till Sverige. Där slipper jag ju åtminstone in på sjukskötarutbildningen. Hur det kommer att gå nu i vår med högskoleprovet vet jag inte... eftersom det beror på om jag kommer att ta emot studieplatsen eller ej. Jag kommer att ha fullt upp med schemat då....och jag har inte planerat så långt än..men nästa vecka får jag veta till vilken utbildning i Sverige jag slapp in....jag får helt enkelt fundera på det igen nästa vecka hehehe....
Jag vill koncentrera på min karriär och inte andras!

GO SNAILSHIT!!



Inga kommentarer: