fredag 31 oktober 2014

What better way to celebrate Halloween with a bloody A** !!

Yep, Oktober är slut och jag är ganska säker på att kylan nu börjar bita på huden nästa månad. Denna vecka har varit ganska ovanligt varmt. 

Jag har själv njutit av vad jag håller på med här i oBå för fullt sedan Hprovet. Allting verkar gå bättre nu när jag inte har provpressen framför mig. Viiiissst har jag funderat på att ta om Hprovet igen på våren men det är som tur ännu mycket länge till det så jag kan i lugnare takt öva på enskilda delar av provet. Jag lovar att jag kommer att vara mycket bättre förberedd till nästa gång!

Nu koncentrerar jag på att hålla rutinerna i schack (som vanligt) Jag har minskat mina internet vanor en stor del. E kanske inte så mycket på tumblr mera. Jag läser fortfarande böcker och tidningar och manga (som tidigare nämnt).

Nu vill jag även öva på olika språk såsom japanska, förbättra finskan, engelskan, franskan, tyskan osv.... Det enda problemet jag har är att jag har inte riktigt råd att spendera pengar på flera språkkurser på en gång  D: Jag skulle helt enkelt inte ha råd men är det inget som jag behöver oroa för mycket över. Det finns hur mycket som helst info och material som man kan ha till nytta på nätet. Bara om jag får fram en plan för vad och hur jag ska gå igenom och lära mig språken så har jag en chans att klara av det på egen hand. Det är förstås inte lika effektiv som att gå på en riktig språkkurs med närvarokrav men just nu känns det riktigt rätt för mig (än).

Jag menar det finns också många kurser, planer och utbildningar som jag har fastnat ett intresse för och jag skulle gärna få ett intyg och få det till godo för min framtida arbetskarriär så det har jag också velat nuförtiden satsa på. Jag vill också gärna ta flera utbildningar på en gång t.ex. hotellreceptionist, närvårdare, merkonom och sjukskötarutbildning är de som lockar mig mest just nu. Vissa tänkte jag ta som distans om det är möjligt (främst korta utbildningar) medan de långa helst på helfart vid orten.

Det är klart att mina planer nu överskrider min egen kapacitet men det är det jag ska satsa mest på nu.

Oja förresten det är ju Halloween idag så Happy Halloween till er alla som kommer att fira. Jag är så tråkig i år att jag stannade hemma och läste manga och böcker för att jag fick min jäkla "lingonvecka" idag (som även störde mig under Hprovet, alltså mensvärk lol ). Snackade på skype me min mamma som ringde mig hur jag har det här i stan och påminde mig om att gå på mässa imorgon. Det är så skönt att snacka med familjen nuförtiden och min sociala oro har minskat på sistone. Jag har känt mig mycket gladare nu än vad jag har gjort på längre tider.

Det är Alla Helgons Dag imorgon så när jag skulle handla i butiken idag på eftermiddagen var det fullflockat med folk som sprang igenom butiken som kycklingar hahahalolo.
Jag önskar alla mina vänner och exvänner en riktigt skön veckoslut.

 GO SNAILSHIT!!

Inga kommentarer: