söndag 12 oktober 2014

Böcker, tidningar och manga

Jag har under den senaste tiden läst en massa böcker, tidningar och serier. Varför?
Det e för att jag vill komma tillbaka till mina gamla vanor förstås hehe. Men ack iblnd läser jag alltför länge och håller inte alls någon koll på tiden och t.o.m. uppslukas av boken/serien som jag läser. Jag lovar att skärpa mig med tidschemat. Nästa vecka kommer att bli mera program.
Denna vecka har jag läst otroligt mycket dagstidningar. Jag läser ÖT, HBL, SvD, DN, IV och engelska The Times. Om jag hinner så läser jag också andra special månadstidningar.

Jag började läsa tunna små pocketböcker nu. Började med The Hobbit. Det gick lite långsamt i början men det gick mycket snabbt att läsa igenom det eftersom jag var väldigt motiverad av att läsa hur det skulle sluta. Filmen kommer ju snart på bio !
Helt bra bok må jag säga. 

Andra korta böcker som jag har läst är "Tulpanfeber" av Deborah Moggach som handlar om en kvinna gift med en gammal man och blir otrogen med en målare på 1600-talet i Nederländerna. Tyckte att denna bok var ganska intressant lol

Den andra är "Vad gör alla människor hela dagarna" av Fredrik Lindström som består av små korta novellsamnlingar om olika folk och vad dom tänker och gör.

Andra böcker som jag tänkt läsa är "Giraffens tårar" av Alexander McCall Smith och "Han åt mitt hjärta" av Viktor Ahlgren. Som jag nämnde nyligen så e dessa böcker mycket korta. Dom e alla under 250 sidor. Så om man någon har lust att läsa snabbt en bok så rekommenderar jag dessa :)

Å andra sidan har jag också läst ..."badum tss~~!!" MANGA-serier! lol fastän jag inte borde göra det nu men jag kunde inte låta bli hueheu. Som vanligt har jag försökt läsa de senaste mangakapitlen från de serier jag följt från förr t.ex. Naruto, Noblesse, Skip Beat, SnK, The Gamer, The Dragon Next Door...

Dock har jag börjat smått kikat lite oftare på speciellt shounen ai, smut, yaoi och shoujo ai. Lite mera 18+ grejer ya kno för att why the fuck not?

Så här kommer en lite kort lista på manga-serier jag börjat läsa:
  • Kigurumi Bouetai(Guardians) 
  • Kigurumi Planet
  • Rin! 
  • Strawberry Panic 
  • 110-Ban wa Uketsumasen! 
Jag har ännu en mycket mycket lång lista manga och anime serier som jag gärna skulle vilja fortsätta med men just nu kan jag inte riktigt än fortsätta med dem. Kanske jag hinner med dem nästa månad förhoppningsvis >.<

Som mål just nu är det kanske inte än manga och anime som jag fokuserar utan jag ska koncentrera mig mera på att stabilisera mina rutiner och läsa till ett prov.

GO SNAILSHIT!!! 

Inga kommentarer: