tisdag 9 februari 2016

Pengaproblem

Jag kanske borde skriva igen här haha.
Denna veckoslut hämtade jag äntligen tillbaka mina grejor från Uppsala. Efter andra omgången...förra veckan var jag också en sväng men då försov den där grabben och det var förjävligt. Tycker att han verkar lite skum. Vem skriver romantiskt och ömsesidigt inlägg om sitt ex på fb egentligen?. Denna vecka så fick jag kontakt med en annan person som jag fick övernatta över i Uppsala  för att slippa åka på en dyr båtresa tillbaka och det var otroligt snällt av honom.

  Jag har känt mig otroligt lat och försökt få ordning på skolan och rutinerna. Visserligen har jag ännu mycket att förbättra och ändra om mina planer. Det där löftet om att spara pengar i år har nog flugit genom fönstret sedan Nyår lol. Först Tysklandsresan, Uppsala och  nu shopping som fan. För jag e nedstämd över hur mycket jag failat i år och jag orkar inte fundera på hur länge jag ska vänta på saker som jag velat ha.... Jo jag har de senaste veckorna haskat så mycket pengar att jag nu snart blir pank (igen). Få slut på shoppandet nu för en gångs skull. Suck säger jag och det finns så mycket jag vill ha men vi får se. Jag får igen försöka hyra ut min bostad till sommaren och jobba ihjäl mig hemma på vårdcentret. Jag behöver pengar till Uppsala Uni i framtiden också.

Just nu njuter jag av mina studiekompisar i stan också. Det är ett av orsakerna till att jag stannar kvar här i landet. Om det inte var för dem och hur mycket gemensamt och roligt jag haft det så skulle jag faktiskt redan vart i Uppsala nu men den planen är nu på hiatus. Det jag nu vill göra är att överleva studierna, lära/förbättra mig språken, shoppa upp allt jag behöver och njuta av vänskapen.

Veckoslutsrapporten är väl sen men jag ska uppdatera det som vanligt igen nu.

Inga kommentarer: