söndag 14 februari 2016

V-day

Idag är det vändag och jag väntade mig inget speciellt för i år men det råkade vara så att jag inte firade dagen för mig själv i år. Jag fick smaka på världens godaste choklad, Godiva som en grabb delade åt mig. Jesus...va god dom var. XD
Dessutom shoppade jag värst denna vecka skulle man kunna säga. Mest spenderade jag det på AE. Men mer shoppande är påväg. Jag kanske postar dem här så småningom. Jag vill ha en egen laserprinter, svartvitt går helt bra och sedan vill jag ha en miniugn i min lilla studentbostad åtminstone. Jag önskar att jag kunde åka hem under påsken, jobba där och för att hämta en spisplatta och ta lite mera grejer hemifrån men jag vet inte hur mycket pengar jag har kvar på kontot lol. XD

Studierna går mega trögt men språkstudier har jag satsat ganska mycket på.
Memrise är jätte bra att öva och förbättra sitt ordförråd. Borde kanske också använda Duolingo lite oftare.
Skulle så gärna vilja åka på utbyte nästa år så därför satsar jag ganska mycket på språk lol. Vilka länder jag nu skulle vilja åka på utbyte är t.ex. Tyskland, UK, Sverige, Norge.... eller på praktik t.ex. Japan... osv.

Så studieschemat behöver jag ännu kämpa med att få i ordning och yoga, sömn och matrutinerna. Känslomässigt är det en röra för mig just nu. Vissa dagar har jag faktiskt mått ganska dåligt men det beror på att jag tappat lite kontrollen över min mat- sömn- och studierutin. SÅ jag vet orsaken så det e bara att försöka inte falla i samma grop igen.

Denna vecka fyllde en vän 20 år och vi firade lugnt med att shoppa, laga våfflor och spela kortspel som liknar Cards Against Humanity. Sedan på fredan var det premiär för Deadpool så jag och mitt sjukskötargäng stack och kollade på det xD Den var helt bra nog men kunde ha varit en aning bättre....ska nog inte spoila mer om det.
  
 
Anime & manga
Ajin Manga vol.1
Vad kan jag säga... jag har egentligen börjat kolla på en hel massa nya anime-serier faktiskt men oftast brukar dom lämna på hälft halvvägs. Nya serier som jag börjat fastna på mig är t.ex.Assassin Classroom (Säsong 2),  Hai to Gensou no Grimgar, och Ajin!
 Speciellt tyckte jag mycket om Ajin eftersom huvudkaraktären är en "emotionless bastard" haha (speciellt i mangan) och det var intressant att försöka vänja sig vid japanska CGI animerade anime serier. Jag rekommenderar dock att man läser mangan vilket är så mycket bättre än serien.
Det var de höjdpunkter jag hade under denna vecka. Finns ännu saker som jag måste förbättra mig och det e mina rutiner!!

GO SNAILSHIT!!

Inga kommentarer: