söndag 8 november 2015

Butlercafé & sushi !

Studieliv
Det har varit halvtråkigt denna vecka i skolan. Det var mycket tidiga lektioner som svenska på schemat. Det jobbigaste var nog att försöka hinna skriva 3 sidor om kulturuppgiften. Det var förstås svårt för mig att välja en kultur och funderade först på typ thaikultur eller indisk kultur men jag valde sist och slutligen en helt annan kultur, dvs. Hawaiikulturen lol ! because why the fuck not. Jag hann dock bara i nöd och näppe skriva 2 sidor utan källor osv. Jag blev visst alltför insatt i att hitta alla nyttiga källor att använda mig från...
Denna vecka var jag också på studiebesök.


Veckans höjdpunkt är att jag bränt upp en hel del pengar... på mat!!!
 Provade på en engelsk butlercafé som hette Monarch och det var ljuvligt och mysigt. Det var en överraskning att den engelska läraren från VNF jobbade där lol !
Kom dock försenad till jobbet och det var stressigt som faen.

Tea & Toast vid Monarch
Sedan dagen efter stack jag och min vän och åt sushi, provade på sake också, vilket smakade som en blandning av en snaps och en punsch ???? Inte riktigt min smak dock haha men nu vet jag. Jag var supertrött den dagen efter att ha suttit uppe och krampat genom mensvärk och kulturuppsats så jag kände mig helt slut lol.

 Jobbade igår men jag måste säga att jag har känt mig lat igen ....skippat nu vardaglig yoga i nästan en hel vecka nu. Så imorgon ska jag börja med min yoga-rutin igen 

Shopping 
Förutom att jag har spenderat mina pengar på mat så har jag också bränt en del på kläder och böcker.
Denna vecka köpte jag två mangaböcker (Tokyo Ghoul vol. 2 & 3) och från UFF 2 stickade vintage tröjor och en stor tunn mönstrad halsduk. (bilder kommer upp senare) :P

Förebereder för nästa veckas shoppingspree (11.11) och taobao shit order igen för jag lovade ju att jag bara har denna år på mig att shoppa lol hahah 

Anime/manga
Som tidigare sagt var det en lat vecka. Jag hänger efter enligt mina planer som jag skulle hinna med inom manga/anime världen men jag gör mitt bästa helt enkelt.

Denna vecka läste jag Kimi ni todoke vol. 13-18. Jag har ingen aning om vad jag ska börja läsa här till näst... kanske Gintama för en gång skull. .. lol
 Inom anime sfären så har jag kollat kollat Kuroko no Basuke ep. 4-16 denna vecka typ.... det börjar faktist bli intressant. Tyckte från början att det inte riktigt fastnade som jag gjorde med Haikyuu!! men nu börjar det faktist bli ganska spännande att följa med vad som händer i seriern. Good so far.  

Inga kommentarer: