tisdag 31 mars 2015

Död som en fisk!

Ja denna veckoslut var säkert en av dom värsta. Jag råkade få vårens magsjuka på fredagsmorgonen innan jag skulle åka till M:hamn och skriva Hprovet. Fanns ingen chans kvar att plugga. På båten låg jag och mådde illa och hela dagen kändes ganska förstörd då jag inte heller vågade äta. Jag fick helt enkelt bara göra mitt bästa för att må lite bättre inför dagen.

Hprovdagen började helt okej. Jag hann plugga lite på morgonen i varje fall. Första passet gick helt okej men andra passet gick åt skogen. Jag lämnade och stampa på dom där sablans matteuppgifterna vilket gjorde att tid-disponeringen spårade ur. Hann fylla i halva svarsuppgifterna innan det ropades upp.
Annars gick dom andra helt okej. Jag vågar inte säga om det gick bättre eller sämre. Jag har en känsla att jag kanske ändå inte fick något bättre resultat än ifjol pga. 2:a passet och magsjukan.

Efter provet försökte jag vila så mycket jag kunde. Fick diarre på kvällen och åt inte så värst mycket heller.
Jag hoppas att jag inte smittade ner någon. lol

På söndagen var det dags att åka hem igen. Bättre mådde jag och kunde iaf äta. men annars fick jag mens den dagen så inte kändes det ändå helt o. hållet bra.

På måndagen fortsatte jag att ligga på sängen pga mensvärk. Har inte haft mens på kanske 3 månader?
Det e väldigt ofta att jag typ får mens vart 2:a eller 3:e månad istället för varje månad. Jag fick helt enkelt avhålla mig från praktik och jobbet för en dag och även idag från praktikplatsen.

Imorgon är det april. Jag har mycket planer på gång och jag funderar ännu på vad jag borde satsa nu.
Jag borde kanske mest satsa på att komma in på mina utbildningar för närvårdarutbildning e inte riktigt den jag söker efter. Tand/munhygienistutbildning skulle vara mitt mål just nu. Jag tror att jag skulle stortrivas med det som yrke i framtiden. Fasiken då det bara finns på finska här i Finland. Sökte faktist till den finska utbildningen i Hesa på skojj nu på våren för att se hur mycket chans jag har på att komma in på den där jävla utbildningen lol. Och sjukskötare intresserar mig inte alls lika mycket längre (>.<) men jag sökte iaf.

Det blir antingen Uppsala (farmaci), Umeå (tandhygienist) eller fortsättningsvis Åbo i höst
Wish me luck! XD

GO SNAILSHIT!!

1 kommentar:

Johanna sa...

ty komber no säkert in nanstans. :)