måndag 25 augusti 2014

Full time otaku i en vecka

Jaha nämligen sommarjobbet har äntligen tagit slut. Måste väl säga att jag kände mig helt utmattad den sista veckan. Det får helt enkelt räcka. Jag skiter i ekonomin och tänker titta på anime och läsa manga för fullt i en vecka nu. Vi får se hur långt jag hinner med detta.

Animeserier jag tänkt påbörja:
  • Zankyou no Terror 
  • Yowapedal
  • Haikyuu!!
  • Magi 
När det gäller manga serier så har jag inte hunnit läsa så många fastän jag har planerat att göra det. Det tar så mycket tid att se på anime serier så jag hinner knappast läsa någon ny. En ny serie har jag börjat läsa och det e en koreansk webtoon serie lol (igen) men att läsa färgserier känns mycket mycket bekvämare än att läsa i svartvit. The Dragon Next Door är en rolig komedi serie som handlar om en kille som flyttar in i en lägenhet men till sin överraskning upptäcker han att hans ena granne är en drake som är förtjust i video spel haha.

Ability är också en helt okay/bra webtoon men konst/ritningsstilen liknar mycket Noblesse. Kanske det är av samma författare. Andra webtoons som jag också läst är Tower Of God, The Gamer, Ya Oee!. Dom har också riktigt bra handling !

Inga kommentarer: