torsdag 3 oktober 2013

Japanska och Tekonst

Jag har äntligen fått på något vis igång min studieblogg nu igen. Dock skriver jag nu lite i smyg bara de ämnen som jag har mest intresse för.

Japanska kursen är i full gååång. Fick en trevlig vän som hette Dick.  Hahha men iaf han e jätte trevlig och super bra på japanska O_o... Misstänker nog att vi kommer o vara riktigt goda vänner i framtiden. En rolig grej som hände under timmen var att hans mage börja kurra som helvete när jag satt bredvid honom. Jag kunde inte alls hålla mig för skratt så jag satt och fnissade typ halva timmen pga av hans mage.

Tyckte lite synd om honom så gick med honom sen efter lektionen ut till centrum och åt en osthamburgare lol. Så fick man veta lite att han är en HUUGE mangaläsare. jepp men iaf jag ser faktist fram emot japanska kursen. Det positiva med honom e att han faktist e ivrig på att jag ska lära mig japanska och säger till att jag ska göra det.

 Jag har saknat det verkligen att någon säger till åt mig att jag ska göra det och det andra. Senaste gång jag fick den kicken var hemma från mina föräldrar. Jag får liksom en energi kick när någon säger det..vare sig det är en kille eller tjej eller lärare. Väntar spänt på boken dock för dom var verkligen sena på att skicka boken. Jag får väl för tillfället öva japanska på mina appar heheh :<

Japanska tekonstkursen e också jätteintressant men mycket invecklat ohoho
Jag menar det e mycket svårare att göra det än vad man själv ser dom göra i verkligheten. Det e mycket regler och etiketter. Jag kommer kbnappt ihåg dom alla. Man måste veta hur man bugar. Hur man uppför sig, hur man går, sitter, säger omg det e baa så mycket mycket detaljer man måste komma ihåg. lol Det krävs mycket tålamod och noggrannhet skulle jag säga.

Mera detaljer och fördjupningar på vad som hände och vad jag lärde mig kommer jag att lägga upp på min studieblogg!!! :3

Inga kommentarer: