fredag 12 juli 2013

Jag hatar mitt liv

Just nu känns allting så hopplöst. Ingenting går inte som jag hade tänkt mig och detta läsår kommer att vara en extra helvete. Jo jag låter väldigt nedstämd och förbannad men jag kan inte sluta grubbla över hur skit allting har gått under de senaste åren.

Jag har ingen aning om vad jag vill bli och biokemi intresserar mig inte ett dugg längre. Farmacin verkar hopplöst det också. Inte för att farmacin verkar så intressant för mig heller men det var 2 som ville att jag skulle söka mig dit så jag sökte men nepp. Inget vidare. Jag gör min sista försök igen nästa år och om det nu råkar skita sig slutar ja att söka dit för gott.

Barnträdgårdslärare skulle ju inte vara så dåligt men då hamnar jag o studera i Jeppis eller Hesa  men det låter mycket mer för mig eftersom att jobba med och det e ju mycket arbetsbrist runt huvudstadsregionen. Lönen har jag hört att det inte e världens bästa (grundlön knappt 2200 €/månaden) men om jag trivs med arbetet kan jag ju nog gärna söka mig till det istället. Kanske jag borde söka mig till det istället?

Ett annat alternativ som jag skulle kunna tänka mig o söka till e Radiografi o. Röntgenskötare via Novia men då hamnar jag o studera i Vasa om jag nu inte vill söka mig till en finsk skola. -.-

Inga kommentarer: