fredag 7 juni 2013

LEeeEeeDigt

Skönt att få ha det ledigt. Det var en skitjobbig arbetsdag idag eftersom jag var den enda "hoppo" på kvällen så jag hamna o springa igenom hela huset i princip för att hjälpa alla avdelningar. Seriöst om det finns någon som e frivillig o jobba som en extra hoppare på kvällen skulle jag vara så jäkla tacksam..

Pappa ringde från sjukhuset idag o ville prata med mig men varför ska han ens prata med mig då jag inte ens vet vad jag ska säga. Han verkade ju dock väldigt ledsen och det kan jag ju förstå men man måste helt enkelt stå ut med det. Ingen ville ju att han skulle gå ner så snabbt men dels måste han ju också skylla sig själv för att ha rökt o. druckit sig full under sina unga tider. Blindheten kan man väl inte göra mycket om man råkade få en ovanlig sjukdom som man inte kan förbereda sig.

Pappa fördes till universitetssjukhuset i Uleåborg för att dom inte kunde sänka ned blodtrycket ordentligt väl i Kokkelbyn så idag fördes han säkert upp till Uleåborg. Tänkte ju egentligen åka till Kokkelbyn imorgon för att hälsa på honom men nej ...DÅ förde dom väl honom någon annanstans väl då. Kan väl inte hjälpas.

Som sagt vad som helst kan hända min vän så ta hand om dig själv och ät hälsosamt och njut av livet medan du bara kan. :3

Okej jag njuter inte till 100% men jag har en orsak varför. Min mamma har 3 jobb i princip. Vårdcentret, Hemarbetet, och Trädgårdslandet. Jag kan inte tänka mig hur jobbigt hon har haft det detta år. Så jag tänker hjälpa till med hemarbetet så mycket jag kan men du som e kanske lite mera problemfri behöver ju inte tänka på detta. 

JOBBA HÅRT för ditt bästa o. GE JÄRNET!!


Inga kommentarer: