lördag 8 december 2012

Julfesten och min klock kjol från Lady Sloth

Igår firades julfest sitzen. Det var helt bra med julmat och glögg. Jag kände mig dock som en magnet på dansgolvet för grabbarna tyckte att jag skit awesome på att dansa eller jo en lång trevlig grabb från Esbo ville hela tiden dansa med mig. ahaha eller rättare sagt han bjöd ut mig på dans XD. ehum ja lol men jag diggar o dansa bara hoppa o fjolla på dansgolvet med en massa fulla folk som inte alls bryr sig så det så jäkla roligt? öööh maybe not

 Jag dansade emellanåt med endast grabbar också men faktist jag trivs bättre med att dansa med mina biokemi vänner. Bästa momentet var då dom spelade Trololoo låten loloolo. Tyvärr så stack mina biokemi vänner hem ganska tidigt så jag hade int riktigt någon o hänga med (förutom Esbo grabbarna och gamla bekanta grabbar från Krombi gymnasietiden.

Och eftersläpet var ganska glest befolkat annars också. Grabbarna från Esbo var skit trevliga men jag fattar inte varför dom kommer ända från Esbo hit för att festa o.o hur rika e dom riktigt? Derp vet dock inte om dom var fulla eller annars också ahahahaha men iaf festen var kul.

Annars jag fick också min ljuvliga Lady Sloth klock kjol som jag hämtade från posti. Jag e helt nöjd med den. Fast det skulle ha varit bra om den var en aning kortare men jag förstår att dom inte kunde göra det kortare för då hamnar dom klippar av en del av klockan. :/

Nu återstår att få en skit bra outfit för den.... vad sägs om denna koordination?

Tyvärr kan jag inte skaffa allt spec.Guldkappan (oohohoho skitdyr och skon). Påminner lite om steampunk stil (steampunk lolita) men inte riktigt helt precis eller? Jag får nöja mig med vanliga mary janes klack skor och en enklare kappa om jag hittar xD man kan ju alltid sy egen också om man orkar.

Jag var för första gången iförrgår o kolla i en antik affär. Det fanns otroligt coola saker. Speciellt om man vill hitta steampunkish grejer så e det rena paradiset. Det finns flera antika affärer här i Åbo så jag måste verkligen passa på och gå på äventyr genom alla dessa butiker. Inte heller glömma de loppismarknader jag ännu inte har besökt!

Inga kommentarer: