lördag 15 december 2012

Back at home

Kom igår kväll runt halv 10 tiden hem från tåget. Hmm....jag vet inte vad jag ska säga om gårdagen. Det var i alla fall en jädra stressig dag som nästan gick åt skogen. Ja vaknade kl halv 7 och började städa och packa allting inom 1 timme. Sedan stack jag till biocity för jagg försöka få färdigt min labbrapport. Voi jesus vad det tog länge satt och stampa där till klockan var 20 min över 3. Är inte helt precis färdig nu heller med labbrapporten pga av att Microsoft word hela tiden krånglade. Värsta pinan.

Dessutom glömde min kompis sin digikamera hos mig och hon kommer först på måndag tillbaka lol hamnade ringa till henne för att diskutera om saken. Som tur blev det fixat på något vis så jag lämnade det i Biocity.

 Sedan var det sista slutspurten till Åbo centralstation. Jag trodde at jag inte ens skulle hinna till 4 ans tåg eftersom det var flera km till stationen. Vädret var skituselt och slaskigt, trafiken var ganska stockad och det var skit många som steg in oh ut i bussen. Som tur så hann jag nog till tågstationen 10 min före den avgick så jag köpte snabbt hem en biljett från biljettautomaten och hoppade in i tåget.

När jag kom hem kändes det lite mer juligt men ovanligt kallt i huset. Gav min present till min mamma. Det var en roterande glas-skiva där man kan lägga olika saker som kakor oh delikatesser på. Hoppas att hon gillar det annars kan jag nog själv ta det och köpa en ny grej åt henne.

Chattade lite grann med en kompis om att vi skulle gå på bio och titta på The Hobbit och The Rise Of The Guardians om det var möjligt för henne c: Så vi får se skulle gärna också vilja ha lite mer sällskap så kom gärna med. Tänkte kolla det på måndag i COckola eller Keppis!!!

Inga kommentarer: