lördag 29 oktober 2011

Helsingfors bokmässa 2011

Asså vilken jäkla dag...XD

Åheej vaknade klockan 9:05 idag ...som vanligt försovde jag lol för jag skulle vakna halv 9 redan 8D
så jag klädde på mig snabbt kläderna och stack till min kompis som också hade försovit sig för att äta nudlar tillsammans öhöhö...niiice.... lol sedan kl 10 stack vi iväg med bussen från skolan till Helsingfors bokmässan. Bussresan tog ung. 1 timme. Jag tog också med min nyan cat kostym och låda för att cosplaya nyan cat på bokmässan XD kyakyakay
öö.....ja...när vi kom fram dit stode vi i en kö och betalade  inträdet sedan gick jag till wc:n för att byta om mina kläder 8D och sedan lägga på min låda...medan min kompis stod på en lång kö för att ta ut pengar lolollol. Sedan stack vi in till hallen med dom där olika shoppen/utställningarna? öh whatever där folk stod och sålde sina grejjer :D

Ok när jag kom in med min kompis visste vi inte alls vaart och vilket håll vi skulle gå höhö men det som vi var tvugna att göra är
1. Söka pleppoboken åt min vän och köpa det.

2. Hitta Don Rosa och få deras autograf
3. Hitta ett ställe dom säljer mangaböcker
4. Träffa min väns "pokemon" kompis alltså
5. Kolla runt vad som finns

Hittade faktist Fantasiapelit jättesnabbt där dom sålde manga böcker <3<33<3. Den låg nära ett hörn på andra sidan hallen. Efter att ha kollat på mangaböckerna stack vi sedan iväg för att hitta pleppoboken... eftersom boken var svensk så förmodar jag att boken ligger i den finlandssvenska bok avdelningarna vilket jag hade rätt. Gick och frågade först Schildts böcker försäljaren där om dom hade pleppoboken men dom föreslog att vi skulle över till Söderströms böckerna mittemot dem och fråga. Som tur så hade vi rätt och hittade boken där så min kompis köpte det sedan.

Nästa uppdrag var att hitta Don Rosa...alltså dom som ritade Kalle Anka & Co serierna ...det var helt förjävligt så vi vandra omkring en stund lite och träffade sedan min väns "pokemon" och vi vandra omkring som vanligt och och bestämde oss att köpa mangaböckerna....Jag hade bestämt mig att jag inte köpa över 50 euro...köpte sammanlagt 5 mangaböcker....och det blev 53....=,=" NUUUUUUUUUUUUHHH ~~!

ajja men sedan stack vi vidare och söka efter min serietidningsnörd som förmodligen stod någonstans nära Don Rosa öhöhö....hittade henne till slut och var Don Rosa och var Kalle Anka böckerna befann sig 8D Eftersom kön för att få autografen av Don Rosa var skiiiitlåång bestämde min vän att hon inte skulle stå i kön men tack vare vår serietidningsnörd så fick hon ändå en extra autograf av dom senare på hemvägen....så vi stack sedan till Hesburger i sammabyggnad för att äta hamburgare....och babbla om Ao Oni llolollolol plus Voldemort x Draco hug greejjjeeeen öhöhö....O.O
Vi kollade också in i Artforumet som är i en annan avdelning av byggnaden.

Medan vi gick ner för trappan i Hesburger träffade vi dom andra schacket som jag satt med i bussen. Det var lite synd att dom inte ännu hittade fantasiapelit från början som min vän och jag så vi led dem  dit. Min vän råkade också hitta kläder till sin cosplay? hör halva priset. Kläderna kostade originellt någonting på 60 euro öhöhö...probleemet var bara att hon hade inte tagit ut tillräckligt med pengar från automaten så hon var tvungen att låna lite av mina pengar lol bakakaka lol håhåhå >8D Vi hade sedan jättebråttom tillbaka till bussen men vi hann få allt vi behövde och så stack vi hem till skolan igen ...

Det var verkligen en rolig och intressant dag för mig. Folk kände igen min kostym och några ville ta bild av mig lol vilket var intressant och en del flinade på mig ahhaha ...8D

o(≧ω≦)o
Snailshit

Inga kommentarer: