söndag 8 maj 2016

Back to school





Studieliv
Denna vecka återvändes man tillbaka till skolan från praktiken. Vi började med praktikseminarium och sedan var det finska, anatomi & fysiologi tent vilket jag aldrig läste på och muntlig tent i finska. Ja borde ännu skriva dagboken och reflektionsuppgiften. Det känns helt okej att komma tillbaka till skolbänken.

Vi firade me lite glass efter tenten. På torsdagen satt jag mest o spela. Min kusin hade skickat meddelande på och bjudit på grillkväll men jag hade haft hela min telefon på ljudlöst hela torsdagen så märkte ju förstås inget förrän på fredagsmorgonen. Gjorde inget särskilt på fredagen utan satt mest o spela. Sedan for jag o handla lite.

På lördagen vandrade jag längs marknaden vid ån och vid streetfoodfestivalen provade på en barbeque steak hamburgare med söt potatis franskisar för 10 €. Sedan På söndagen latade jag vidare tills kvällen, så jag gick ut o fotade körsbärsträden vid ån lol och sedan kom en jäkla stor humla in för 2:a gången. Denna gång satte jag inte på mig en gul plastpåse på huvudet täckt med kläder. Livrädd var jag som vanligt för den var så jäkla stor. Aldrig i livet att jag öppnar fönstret igen. Så kom min vän på besök o gjorde hemuppgiften klar som skulle lämnas in imorgon. Visste inte att det var morsdan idag eftersom jag har ingen koll på dessa speciella dagar.



Shopping
Köpte två kanin halsband från marknaden.. De va nu int rätt billiga men handmade e ju ganska coolt ändå. Den ena gav jag till min vän som också gillar kaniner och eftersom jag inter passar i silver o. knappast kommer ändå att använda den typ? men supersöt var den....
Från Tiger hittade jag en jordgubbs cykelsitsskydd. Och min aliexpress kundkkorg e full igen. Skulle också ha lust att köpa från lovelyshoes nu >8D.
(Bilder kommer senare)

Anime/Manga/Spel
Denna vecka har jag inte över huvudtaget hängt med animeserierna. Dock så kollade jag på en random parodiserie som heter Masuda Kousuke Gekijou Gag Manga Biyori. Episoderna e endast 5 min långa. Jag råkade en dag stöta på andra säsongen och den verkade riktigt derp och ja....den e verkligen derp. haha 

På spelsidan spelade jag igenom Hatoful Boyfriend vilket var otroligt rolig spel som jag varmt rekommenderar om du vill ha ett gott skratt XD 






 

Inga kommentarer: