söndag 15 maj 2016

ADHD & Eurovision

Studieliv 
Denna vecka var jag till en psykolog för att få veta resultatet vare jag har dyslexi eller ej. Det kom fram till att det var någonting helt annat. Jag har koncentrationssvårigheter eller ADHD. Att få veta kändes lite ledsamt i början men jag insåg att det var bra av psykologen att vi hittade en mycket trolig orsak bakom allt detta strul med liv och studier som jag haft de senaste åren. Det började klarna så otroligt mycket för vem jag är och faktiskt så tror jag verkligen att alla pusselbitar om mig har äntligen fallit på plats.

Psykologen rekommenderade en djupare utredning om det. Vilka områden, styrkor jag borde satsa och förstås få en bra coach som vet vore riktigt perfekt. Jag vill verkligen skanna ordentligt igenom min hjärna lol men det kostar skitdyrt har jag hört. O_O

Annars skolan går helt okej. Mycket handledningslektioner. På finskan gick vi igenom hur vi skulle skriva en CV, arbetsansökan och vi gjorde lite textövningar.

På fredagen var det ledigt och min vän som jag inte umgåtts i månader eller nästan ett år bestämde oss för att köra på en koreansk drama kväll. Vi for först till CM för att handla och laga mat så när vi kom tillbaka till hennes bostad började vi kocka. Det blev tacopaj och mudcake + chips osv. lol :D. Det var en riktigt mysig och rolig kväll. 
Kdrama: Panda & Hedgehog


Denna vecka var det eurovision. Jag kollade 1:a semi-finalen med mina vänner, vilket var riktigt mysigt. Andra semi-finalen hade jag tänkt kolla med en annan vän men hon var alltför trött och ville vila, så jag var tvungen att kolla det ensam. Tyckte att 2:a semi-finalen var mycket bättre än första. Sedan kom finalen på lördag vilket jag också var tvungen att kolla själv då mina kompisar stack och var upptagna men jag skulle förstås ha kunnat sticka till min kusin o kolla med henne i en 50 tums TV-skärm. D:  Jag bestämde mig dock att sitta hemma och kolla på det och på samma gång sitta och chatta med min familj och mina vänner.

ESC 2016

Shopping
Var till Turun Kontti för att fynda och hittade ett halskband och hårdiadem två euro totalt.
Köpte från AE också ett rosa bälte och en klänning.
Jag är fortfarande mycket sugen på att köpa en massa från AE xD
Fan

Anime/Manga/Spel
Inte mycket anime denna vecka. Såg dock på säsong tre av parodi animeserien men annars har jag tagit en paus pga. jobb, spel och skola.

Jag har inte heller följt upp manga-serierna denna vecka men ska så småningom efter nästa vecka kanske försöka komma ikapp.

Spel har jag däremot satt mycket tid på. Mycket mer än jag hade tänkt mig vilket har rubbat mina sömnvanor t.o.m. Don't Starve Together och Tree of Savior. Numera börjar jag digga Tree of Savior men det börjar gå trögt dock när man har nått en viss "lvl".

Tree of Savior

Inga kommentarer: