onsdag 29 april 2015

Min mamma på YLE :D

Jag fick mail om att min mamma kom upp på YLE 5 TV om själva båtflyktingarna och vietnameser som bor i Jakobstadstrakten.
Kändes dock mera som om det blev mera som ett självbiografi av henne lol

Lite förvånansvärt var det att se en liten snutt video av sin mamma som sitter hemma och blir intervjuad och filmad av YLE hahah XD

Det får mig att tänka på workshop dagen när jag gick på 8an. Där hamnade jag på Keskipohjanmaas första sida  i tidningen. Nu kommer den bilden av mig att finnas på internet för evigt hahahah oh sh*T

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det här artikeln.??
lol jag finns t.o.m. i bild som student i videon lol.

Ni kan läsa om artikeln och videon här 

Btw jag har inte skrivit så mycket om vad som har hänt med mig under den senaste tiden.
Allting verkar gå helt okej men jag känner att jag har börjat bli lat nu igen. Som om jag börjar tappa kontroll över mina rutiner nu igen efter Hprovet. Jag vet inte vad jag borde satsa på men en sak är säkert.
Jag kommer att flytta ut i höst!!! >;O

I alla fall jag har också ett annat problem. Min cykel har fått punktering både på fram o bakhjul och växeln hackar upp sig. Det blev fan värre med cykeln efter min brorsas besök. Först så tror jag att jag drog den där växel kedjan fel så att jag typ kanske förstörde min bästa växellåda. Vi spände säkert cykelkedjan alltför mycket så kanske jag nu hamnar o byta kedja också?!

Dessutom pumpade min brorsa för mycket lufttryck i framhjulet så att den sprängde när jag cyklade.. Great...det här gick utmärkt!

Det var väl helt onödigt att släpa min cykel till min brorsa. Kanske det är ändå bäst att köp en ny -.-
Fast den cykel jag hade nu var en av mina favoriter av alla de cyklar jag ägt lol . Var inte meningen att spränga cykeln på det viset. Ugh vill så gärna lära mig att fan fixa cyklar. Att gå till en cykelbutik är inte heller det billigaste alternativet. Dom tar så jädrans mycket pengar. :/ 

I do not like ....varför finns de inte någon cykelkurs där man kan gå och lära sig hur man reparerar cyklar >.<
Jävlar...

Inga kommentarer: