lördag 11 april 2015

Animu!!! YAY


Gintama is back bitches!!
Denna månad har jag äntligen börjat titta på anime och läsa mangan igen. Jag ska stormtitta igenom de serier ja lämnat på hälft före Hprovet och dessutom är jag super hyper galen för en ny gintama anime säsong har startat denna vecka.
Jag har saknat den serien så mycket och jag hittade nyheten först förra veckan. Det var på tiden för Gintamas humor e för sjuk. HAHAH Det finns ingen annan anime som Gintama.
Death Parade

Konstigt nog före Gintama säsongstarten hade jag tittat igenom Death Parade som är en kort anime serie av Madhouse. Death Parade handlar om människor som hamnar till en bar där huvudkaraktären Decim och en mörkhårig kvinna erbjuder/lottar ut ett spel för ett par personer för att kunna minnas t.ex. vad som hände innan dom kom dit och varför. Death Parade är en kort anime serie som jag varmt rekommenderar !

Tokyo Ghoul säson 2 ("Root A")
Kollade nyligen också färdigt Tokyo Ghoul Root A (TG säsong 2) eftersom jag diggar Kaneki och Tsukiyama lololo det slutade lite mer annorlunda än vad jag hade tänkt mig. Kaneki blev medlem i Aogiri Tree vilket han inte gjorde i mangan och i animen förklarade dom inte allt så bra som i manga. Jag tyckte att dom skippade alltför snabbt igenom på animen än i mangan. Det var många luckor som kanske många missar om dom inte har läst mangan.

På tal om mangan började jag också läsa lite av Tokyo Ghoul:Re som är en fortsättning av det som hände efter mangan Tokyo Ghoul. Jag undvek att fortsätta läsa efter Tg för jag var så förbanned TwT. Den där mangakan är e jävla troll. Dx Like FUUUUUUUUUUUUUU!!!!
Så först nu har jag börjat läsa Tokyo Ghoul:re nu och tack o lov att jag faktist gav det en chans för nu behöver jag inte bli deppad över hur det slutade i TG lol men ändå man vet aldrig vad den där mangakan tänker. Kanske han klubbar ihjäl huvudkaraktären där också. Det händer iaf mycket grymma saker i den där mangan.

Annat ....hmmm jo jag kollade äntligen också Studio Ghiblis animerade film "When Marnie was there" och den var faktist skitbra och ljuvlig. Vackert animerat där man hängde med handlingen bra. Många ljuvliga scener och miljön vilket e kanske det som jag diggar mest med studio ghiblis filmer och kanske vissa också tolkar "romantiskt" mellan huvudkaraktären Anna och Marnie men det e förstås upp till en själv. Relationen mellan dem var så ljuvlig jag skulle ärligt talat velat att dom skulle bli ihop lmao även om det inte slutade så, så slutade det ändå på ett sätt som kändes helt bra. Rekommenderar !

Anna och Marnie (When Marnie Was There)


Just nu ska jag ännu se igenom
  1. Yowamushi Pedal
  2. Durarara x2 
  3. SKET Dance 
  4. Shirokuma Cafe 
  5. Steven Universe 
+ en massa annat förstås
+ GINTAMA

Inga kommentarer: