söndag 27 juli 2014

Jäppis

Var igår på Jeppisdagen på samma gång min familj for på mässa. Kom lite tidigare så ja hann träffa och prata me min kära vän där. Det var roligt att träffas igen efter 1 månad.

På samma gång ledde jag henne till stället man samlade till Pride Paraden. Jag kunde dock inte delta för att jag var tvungen att åka på gudstjänst. Önskar att jag kunde dock. Sedan efter gudstjänsten träffade jag min kompis igen utanför After 8. Vi gick och kollade runt. Det var ganska mycket folk mitt på dagen. Sedan promenerade vi till Mäccen för äta. Det var roligt och trevligt att snacka med henne men hon hamnade o. åka för att träffa sina kusiner kl. 15. Tråkigt att höra då hon råkade träffa sin ex-bästis men jag hoppas att hon klarar sig !

Jag blev ensam då så jag bestämde mig för att hitta loppisarna i Jeppis. Jag hade på förhand sökt upp på karta några loppisar. Två loppisar i centrum var dock stängda av min besvikelse så jag hamnade att gå en bit längre bort från stan till dom här större loppisarna. Jag hade tur att jag inte gick vilse och hittade dem båda som tur. Jag hann dock bara gå igen den ena loppisen och den andra hann jag endast ta en litet snabbtitt. Tyckte att det inte fanns mycket intressanta kläder och vissa var dyra för min smak. Det enda jag hittade var ett bälte lol.

Efter loppisen som stängde 4 for jag till butiken för att avsvalka mig från den kokheta värmen. Jag köpte en cider och en drink från butiken till kvällen för jag visste att mamma skulle komma och hämta mig efter kvällskiftet. Det var mycket tråkigt mellan 18-21. Det var nästan helt tomt där på torget och gatorna. Vart hade alla försvunnit? Så jag satt typ i skolparken och lutade på ett träd och halvsov. Sedan började en del grupper och band uppträda. Jag hade så tråkigt så jag bara satt och gungade och drack. Ja det var skittråkigt. Folk började komma tilbaka runt 9-10 -tiden. Jag har ingen aning vart alla försvunnit mitt på eftermiddagen..Dom kanske for hem och duscha,bada, vila. Det såg nästan urlöjligt ut att det var nästan tomt på gatorna på lördagen haha.

Aya men det var tråkigt. Jag hade också tänkt fara på efterfesten till Pride Paraden men jag hade ju ingen sällskap och jag hade ändå inte mycket tid att stanna kvar är så det kändes fel onödvändigt att gå dit. Betala 10 € o vara där i bara 1 h tills mina föräldrar kom dit. Anyways. Jäppisdan var helt okej. Alla verkade glada och det var fullt med folk på morgonen och kvällen. Annars tyckte jag nog inte att det fanns mycket nytt. Samma vårrullshyttar överallt och kläder som stod där. Det var i princip ingenting nytt eftersom jag har varit på Jeppisdan varje år sedan jag var liten. Det e tråkigt utan sällskap.

Inga kommentarer: