lördag 12 juli 2014

Fortfarande många drömklänningar ... + grubblande tankar








Dessa e mina drömklänningar inom lolita fashion. Beställde just igår ett av mina drömklänningar som jag länge önskat att få ha sedan jag hittade det. Inte den billigaste pris som man får betala. Pengarna flyger som vinden med lolita mode som hobby. Jag börjar nog ha tillräckligt med lolita kläder så småningom. :D så jag kommer nog att riktigt sakta ner me shoppingen. Det finns dock fortfarande en klänning som jag nu fortfarande är på jakt och det är Marshmallow Bunny Jsk av märket Angelic Pretty. Såg det på en auktion under våren men jag var tveksam eftersom jag trodde att jag inte alls skulle få varken sommarjobb eller underhyregäst på sommaren för att spara pengar. Harmar ju lite men jag hoppas att jag kanske får tag i det någon gång i framtiden igen C:

Jag tycker att julimånaden har gått snabbt. Hjälpte mamma med att rulla vårrullar under Krombidan. Vårrullarna såldes helt bra enligt mamma. Jag var tvungen att lämna mamma ensam på Krombidan för att familjen var tvungen att åka till Jeppis på gudstjänst men vi stack nog hem för att kolla hur mamma har det. Fyndade också en jättefin stickad creamfärgad tröja framför framför Tinas Grill. Det kostade bara 1 euro så det va nog lite att offra från plånboken haha. Kommer att ladda upp bilder.

Gällande framtiden min...jag e osäker. Mitt liv just nu känns som en berg och dalbana. Jag vet inte vad jag riktigt vill studera. Just nu har jag ingen lust att studera så jag funderade på att ta ett år ledigt. Kanske försöka hitta något jobb under en kort period i Åbo? Hålla åtminstone mig själv sysselsatt och lära mig så mycket som möjligt.Förstås hitta mig själv och verkligen hitta den utbildning som passar mig bäst.

Det känns nog som att farmaci e inte min utbildning. Jag skulle egentligen helst bara flytta någonstans där jag får starta om allt pånytt. Jag vill inte oroa min mamma över mina ekonomiska problem. Jag vill få tillbaka min kontroll över min ekonomi. Ta ansvar över mig själv. Få tillbaka mitt mål. Komma ur min depression och komma tillbaka på spåret. Repetera. Prata öppet  om mig själv och mycket mycket mer. Mina tankar har ständigt varit negativa på sistone. Jag vill bli optimistisk igen. Ge mig själv en chans till och förlåta mig själv över de misstag jag gjort.

Oja och jag svär att jag kommer att denna höst kommer att vara den sista som jag internetshoppar kläder. Min lolita samling börjar nog bli klar. Jag har tillräckligt med jordgubbsklänningar och kläder över huvud taget. Det finns egentligen bara några plagg kvar som jag skulle vilja skaffa men det ska nog inte vara mycket pengar som går åt till det. kanske ännu ca 200 € till så borde det väl räcka. lol

2 kommentarer:

Carrot sa...

u can do it gurllll~~~!! kämpa på, o sätt stopp för le internetto shop shop efter höst. Jag tror o vet att du kmr o klara dig, o de låter bra att du tar en paus, så skulle jag oxo göra om ja va helt lost i studierna.

Snailshit sa...

Tack!! <3 :)