torsdag 29 augusti 2013

Lolita cpk outfit i stan

Idag var jag o min vän till Cocobyn för att gå på loppis och handla lite småsaker. Först till CM för att handla mat. Visade min kompis den nya CM lol och Tokmanni för jag köpte läppbalsam.

Vi hann dock bara till två loppisar. Klädda i våra egna lolita kläder stack vi omkring bland loppisarna och bläddrade bland högar av kläder och saker. Jag klädde mig som i 3e bilden nedanför fast med rosa rosor istället för bruna.

Det e faktist roligt att gå i lolitakläder må jag säga. Gamla tanter som besökte loppisarna gav jätte fina komplimanger och många damer gav oss ett leende. Det e roligt att göra folk glada. Vi tackade och bockade och fortsatte att gå omkring.

Att klä sig i lolita drar mycket uppmärksamhet så om du inte är en sådan typ som e van av att få mycket uppmärksamhet så kan det kännas lite obehagligt när många väder sina blickar på en men så småningom blir man van så man tänker inte ofta på det mera.

Var inte rädd att klä dig finare än normalt. Det piggar upp många människor omrking dem. Ger också lite "eyecandy" åt vissa människor lol. Det fanns en konstig läskig man i Kallentori loppisen dock som sa hej åt oss men positiv feedback hela vägen annars :3

Två loppisar var jag idag, Kallentori loppisen som min kompis och jag var bekanta från förr. Förra gången fanns typ inget men denna gång fanns det mycket kläder som jag kunde tänka mig att köpa men jag måste ännu fundera på det tills fredagen lol. Det andra var SPR-Kirppis, som min kompis aldrig varit till. Hon verkade nöjd över loppisen där, mer ordning, "rent" och billigare kläder. Dom gav också gratis bröd som man fick ta om man var intresserad.

Jag hittade en gul/beige/ivory hårklipp för 40 cent där. Min kompis hittade en söt blommig kjol för 1 € och en knapp med en söt liten gullig flicka med en fjol på. 

Sedan stack vi till Mäcken o äta. Sedan till Prisma för att köpa bindor för jag kände på mig att det började.. you know haha. Tankade bilen och stack till min kompis för att spela FF13 för första gången. Det var rätt intressant och inte ändå så invecklat som jag trodde. Krävs väl bara lite träning innan man hinner vänja sig vid spelstrategin. Kl. 9 på kvällen begav jag mig hemåt och kom hem ca halv 10. Det var en rolig dag att gå i lolita kläder. Jag kommer definitivt att gå i dem flera gånger! :3

Inga kommentarer: