söndag 6 januari 2013

Tillbaka i Åbo

Fan... det e skönt o komma tillbaka till min studiebostad men tanken på att man börjar skittidigt dagen efter får mig på dålig humör. Det var jätteskönt att få arbeta några dagar. Jullovet kändes dock så kort och det kändes som om jag inte hunnit njuta så mycket. Stackars mamma som hamnar att åt sig allt arbeten.

Jag trodde aldrig att jag skulle få någon sömn i bussen men till min förvåning sov jag faktist nästan hela vägen dit. Endast vid vissa stationer som Jeppis, Vasa,, Björneborg så do råkar jag vakna en liten stund men jag sov snabbt under vägen.

Kom fram till busstationen vid ca. 8:25 på morgonen. Sedan hamna jag att kånka mitt lass till min studiebostad 1 km bort. Laptopen vägde som en sten. Sedan städade jag upp allt och begav mig till butiken för att söka efter skor åt min bror men tyvärr hittade jag inga i hans storlek. Efter butiksrundan stack jag hem för att vila. Sov en stund och därefter stack jag till min kusin men hon var på väg till kvällsmässan så jag hamnade att åka med dit lol. Sedan stack vi till hennes hem och åt sushi. MMM

Mättad av det så pratade jag lite med kusinerna och sedan for jag tillbaka för att min kompis skulle ta en sväng och hälsa :D

Japp det var det. Imorgon börjar skolan igen.

Inga kommentarer: