måndag 21 januari 2013

harp lektioner

Jag har funderat på att verkligen börja lära mig att spela harpa XD lol
Harpor e förstås väldigt dyra och ovanliga instrument som inte många sysslar med. Jag kan inte låta bli för jag älskar tonerna från harpor. Den har lika fina toner som en piano.. fast det tar längre tid att lära sig att spela piano enligt min åsikt men har också funderat på att lära mig lite grunder i piano och ukuele (så länge man ännu är ung).

 Tja jag kontaktade Luckan i Åbo för att hjälpa mig med att hitta någon som skulle kunna undervisa mig hur man spelar harpor. Resultatet blev att det finns en person som skulle möjligtvis kunna lära ut mig om han e villig. Jag fick hans tfn nummer och ska idag ringa o fråga om han e intresserad. Håller tummarna för det. Annars om han inte är villig så finns det också harplektioner på nätet. Problemet är bara att jag behöver en harpa XD

Förresten så fick jag äntligen min lön från jullovet. Jag fick helt sjukt mycket ;o nästan 1500 €. Så nu får jag äntligen spendera mina pengar på mina drömsaker  och kläder.  Dock ska jag inte heller överskrida för mycket shoppande igen. Gränsen över hur mycket jag ska spendera ligger på 1000 iaf. Sedan är det stopp och studier,tenter och urvalsprov som gäller :)

Wish me luck ~~

Inga kommentarer: