onsdag 30 maj 2012

Urvalsproven i Helsingfors och Åbo är över!!!!

Fyy faan vad sköntt ... mitt hjärta och hjärna höll liksom på att sprängas i sista minuten.
Dessa två senaste veckor har varit de mest urjobbiga skitet jag någonsin gått igenom hittills förutom studentskrivningarna. Seriöst jag har känt min så jävla HARDCORE på sista tiden.

 Farmaciurvalsprovet gick åt skogen fastän jag hade fan läst typ i 24h varje dag efter skolavslutningen var frågorna lika förjävliga som när jag först såg på de gamla urvalsproven till HU. Jag läste sammanlagt 3 ggr igenom den där jävla boken och minsann var det mycket mer fördjupat och invecklat än gymnasiets biologiböcker. Jag ångrade mig att jag inte hade börjat läsa på det tidigare och dels skyller jag också på pollenallergin som fan gjorde mig sjuk och inte kunde läsa ordentligt till urvalsprovet JÄVLA FUCKING POLLEN

Efter farmaciurvalsprov var det dags att fortsätta läsa vidare till ÅA:s urvalsprov som bestod av BIOS böckerna och 3 kemiböcker. Jag hade sammanlagt 5 dagar på mig att läsa igenom dem tills den ena urvalsprovet, miljöbiologin kom. Förstås slappa jag och spelade efter farmaciurvalsprovet fastän jag borde ha läst men jag kände mig så jävla dålig så jag ville koppla av min hjärna en stund. Så det blev 4 dagar kvar då. Jag stormläste igenom ungefär 2 böcker / dag så jag hann i princip läsa igenom BIOS böckerna innan urvalsprovet i miljöbiologi och jag hann även skriva anteckningar från BIOS 1 och 2 och typ 3/4 av 3:e boken. Vilket var förvånansvärt bra?

dessutom övade jag också på deras gamla urvalsprov som jag var jävligt tacksam att jag frågade efter det. Dock hade de gamla urvalsproven till miljöbiologin ingen betydelse eftersom de hade bytt urvalsprovböckerna så frågorna var inte då lika som denna gång men ändå som kom det några frågor. hehe. Miljöbiologi urvalsprovet tog jag på skoj, Jag hade inte egentligen satsat mycket på det men till min förvånad svarade jag ändå på alla frågor på bästa sätt jag kunde. Det tog mig ca 1½ h att svara igenom alla frågor som jag kunde , resten av tiden satt jag och derpa och skratta där i salen. Folken där måste ha trott att jag var galen XDD men fan jag kunde inte låta bli att trolla alla där. Faktist jag måste erkänna att det var en av det roligaste urvalsproven jag varit med om hittills.

Dagen efter var det dags för biokemi och cellbiologi. Biokemiurvalsprovet varade från kl:9 till 12 sedan hade jag 1 timmes paus och sedan fortsatte urvalsprovet i cellbiologi från 13 till 16. Biokemin kunde jag svara helt OK på alla frågor, Jag var supertacksam att det inte kom lika många kemiräkneuppgifter som från de gamla urvalsproven. Jag var dock osäker på några om jag hade svarat rätt eller ej så jag får hoppas på det bästa medan cellbiologin kunde jag nästan svara på allt förutom de nya frågor som jag inte träffat på från de gamla urvalsproven. Jag blev klar med det redan på typ 25 min lol.


o(≧ω≦)o
 Snailshit

Inga kommentarer: