söndag 15 april 2012

The Hunger Games

Såg den på bion i Hesa Kinopalatsi idag med min kompis visst var det värt och se det ...enligt mig. Nöjd var jag iaf med filmen och rekommenderar det varmt att se det om ni är intresserade. Jag ska vidare läsa igenom The Hunger Games - boktrilogin men just nu borde jag satsa mer på inträdesprovet. Jag känner mig helt förvirrad gällande sommarjobbet och jag skulle så jätte gärna jobba så att jag har råd att köpa det saker jag vill ha. Sedan då jag har fått allt som jag vill ha så tänker jag väl förmodligen spara mina pengar och studera. x3

 Det som jag vill ha just nu är en
  1. kamera (systemkamera eller ej men jag ska ha en iaf, telefonkameran suger)
  2. tablet (så att jag får sätta skita teckningar utan att skanna in det på nätet)
  3. minilaptop(lättare att resa hem/omkring med utan att bära på den stora tunga laptopen)
  4. nya hörlurar (mina röda hörlurar gick sönder D<)
  5. en lolita outfit (har alltid drömt om att äga en lolita och ja...derp)
  6. paraply? (lol maybe not..jag får ta min mammas) 
  7. mariolampa (soawesomelampomfgkfdj)
 TOTAL SUMMA: 740 € +

Kläder, smycken och smink, etc..försöker jag hålla mig undan från att sätta pengar på under studielivet.
Efter studielivet och då jag har fått ett arbete tänker jag
  1. Skaffa bil (om jag bor långt från arbetsplatsen)
  2. köpa kläder, skor & smycken? flera lolita outfits OMDFgsh
  3. skaffa en hylla och köpa massor med mangaböcker, animefilmer, program etc..
  4. gå på konvent varje år och eventuellt, resa lära mig nya saker varje dag :3
  5. och annat skit som jag har drömt att få köpa/göra x3
Yep, visst har jag många mål men för tillfället får jag försöka hålla mitt tålamod och gå igenom studiehelvetet som jag har framför mig. Jag vill inte att mamma ska överarbeta sig själv för att betala hyran och studiekostnaderna för mig under hela studieåret fastän hon hela tiden säger att ja "du behöver inte tänka på det utan satsa på studierna för tillfället bla bla". Visst, ja jag fick sommarjobb i Sverige men då vill hon och pappa ju inte att jag ska fara dit och tycker att man ändå inte får så mycket tillbaka då hyran, maten, skatten och andra kostnader som räknas in. Dessutom fick jag inte heltids jobb men anyways....måste fundera på det igen ARhghfsk...

o(≧ω≦)o 
 Snailshit

3 kommentarer:

Johanna sa...

Vann fick tu arbeit i Sverige? :D

Snailshit sa...

Int na langt ifrån de, i Norrtälje fick ja lol :3

Johanna sa...

ajja :D Ho hadd tu fått he arbeiti?