fredag 28 augusti 2015

Jag tänker studera tills jag blir 30 lol

Jag har överlevt 1 vecka skola nu och hittills har det gått bra. Nya kontakter och vänner med samma intresse. WOhoOO och fräscht att få börja om (allt). Jag är fortfarande övertygad om att jag vill flytta till Uppsala men när? ja fan också

Det känns så konstigt och pinsamt för mig att lämna en utbildning man börjat på och jag hade aldrig förväntat mig att jag skulle hitta någon i min klass som skulle vara lika anime/manga/spel entusiastisk som jag. Inte bara en men t.o.m. 2 tjejer asså vafan?! och dom vill att jag ska stanna :/ XD Kanske jag ändå kommer att trivas här i Åbo ändå men jag e inte säker än förrän ½-1 år senare.... det bara det jag vet inte riktigt hur länge jag orkar o stå ut med att bo här längre för man aträffar på så många bekanta ansikten från gymnasiet och det blir så knasigt att se dem varje vecka... >.< men men i alla fall skit i dem helt enkelt då...

PÅ något vis då jag funderar tillbaka till mina gamla planer så känner jag mig nu att jag faktist nog kan tänka mig att avlägga sjukskötarutbildningen här i Finland ändå men definitivt efter utbildningen så flyttar jag till Sverige för att fortsätta studera vid Uppsala Universitet på receptarieprogrammet. Kanske får jag med en kompis till :D

Definitivt om jag skulle ha råd och ork så skulle man ju typ kunna ta dubbelexamen men det blir i längden alltför jobbigt och om jag skulle ta sjukskötarutb. och receptarieutb. i Uppsala skulle det ändå kanske inte fullt vara möjligt. då labb och praktik då krockar mellan båda utbildningarna... ;( Så jag får gå den långa tidskrävande vägen med att välja 1 utbildning i taget XD 1 utbildning i Finland och 1 utbildning i Sverige låter väl inte så dåligt. Då kan man iaf välja vad man vill jobba med senare hahaha

Anyways min skolstart i år kändes härligt.

Inga kommentarer: