lördag 11 januari 2014

Lär från dina misstag och gå vidare

Tja en sak som jag aldrig verkar lära mig är att låsa efter mig. Även om jag bor i obÅ lol har jag svårt att låsa allt vad jag äger och hamnar istället för stöld över dumma saker som jag borde ha gjort. Det tar tid för mig att vänja mig vid det tydligen och jag måste få erfarenhet för att verkligen förstå hur allvarligt det verkligen e.  Att låsa dörren, cykeln osv... men nu ska jag nog skärpa mig och lära min läxa. >:3 Som tur har jag inte råkats för inbrottstjuvar eller väsk/plånbokstjuvar men definitivt cykeltjuvar.

Dom kryllar väl tydligen överallt här i obÅ ska du veta och dom tar verkligen vilken cykel som helst. Det e en sak som är så tråkigt här med den här staden. För mycket skumma typer på gatorna tycker jag. Skulle hellre faktist hellre bo i en lugn studiestad än en storstad som man inte kan känna sig trygg över sina saker och folk runtomkring sig. Om det fanns den utbildning som jag verkligen sökte efter i en mindre stad skulle jag nog kanske ändå ha flyttat dit men wtf farmaci finns enast i 3 städer här i finland så jag har olyckligtvis ju inget val än att stanna här. lol

Nåja iaf ska plugga vidare idag. Bara om inte min plånbok eller laptop blir stulen så e jag nog super tacksam. Det e väl någonting positivt iaf! :3

 Det börjar bli kallt nu ... och det har kommit snö nu på gatan så troligtvis kommer det inte att smälta på en tid haha. Förresten så fick jag min taobao order idag så jag e skitglad över de saker som jag har fått. :D Allting var så snyggt och allting passade fint på mig. Väntar på min andra beställning också som är på väg så vi får se när det kommer. Förhoppningsvis nästa vecka kanske? :3 Yep !

Inga kommentarer: