söndag 15 september 2013

dolly kei outfit

 Detta kommer att vara en av mina favorit outfits på länge. Nästan allt var köpt från loppis/secondhand butiker. Jag känner mig som en Final Fantasy karaktär när jag klär mig i dolly kei vintage stil med en massa bälten, speciellt denna outfit.

Dolly kei kommer nog att vara i en av mina topp 3 favoritstilar. Den e kanske inte lika skön och bekvämt att klä sig som i mori eller gullig och sträng med regler som i lolita men definitivt speciellt häftigt klädstil med intressanta detaljer. Den har som en blanding av lite steampunk, goth, gypsy, hippie och vintage stil. Jag brukar ta mycket inspiration av dolly kei detaljerna och mönstren på kläder.

Jag funderar på att kanske också prova på Dolly kei lolita. Hittade en lolita kjol som inte var så värst dyr o. perfekt till dollykei stilen. :D så jag kanske sparar till det då 8)
För tillfället får jag njuta av denna outfit. ^^

Oja dom här bilderna e faktist tagna av mig själv men det var urjobbigt ska du veta. Önskar att jag hade någon som skulle kunna ta bilder på mig och mina outfits. Jag diggar inte så mycket att ta bilder framför spegeln även om det ser ut om jag njuter av det. lol för att kameran är helt enkelt i vägen och att jag alltjämt måste lyfta upp ena armen -.-. och det irriterar mig. Ser ju ut som en av attention-bitcharna som tar skitbilder i toaletter!

 Som tur så nu har jag kommit på ett sätt att ta bilder av mig själv utan att hålla kameran i handen men bilderna blir inte så lätt bra. Dom blir mera suddiga för att dom inte riktigt fokuserar vilket e lite synd. Jag kanske borde skaffa en kamera stativ you kno?

Mera bilder och detaljer på mina accessoarer och kläder hittas på länken nedan! :3




Svarta lamp tassel 6 €, Svart rosetthårklipp o röda tofs ballerinor 2 €, svart hårband från Seppälä ?€,  Halsband 3 €

Skor 3 €, skjorta 3 €
Bruna bältet från H&M , Lejon bältet 2 €, Rosa lampbälte 2 €, halsduk 1 €
Kjol 5 €, amrband 2 € från Tiger.








2 kommentarer:

CarrotStuvning sa...

u knoo kom på en idé om man sku typ ta en outfit dag eller något när vi träffas så kan vi fota varann skapliga bilder >8D

Snailshit sa...

yeyeye de borde vi göra ! >D