söndag 10 november 2013

GOals

Mina mål just nu
  • språk (japanska, finska och franska) 
  • kemi och biokemi och biologi
  • äta hälsosammare 
  • sluta shoppa hahah that's not gonna happen though 
  • gå ut i lolita/mori/dolly osv. varje veckoslut
Jag försöker nu komma tillbaka till rutinerna. Att läsa inspirerande studieteknikböcker hjälper faktist att få mig att tänka om vad jag egentligen håller på med. Dessutom repeterar jag och lär mig nya studietekniker på samma gång.

Fats å andra sidan så har min sömrytmn rubbats riktigt åt skogen. Jag sover på dagen och pluggar hela natten O.o hur i vida världen jag fick det vänt på det sättet vet jag ej men jag borde vända om det tillbaka. 
Ringde i förrgår om jag fick jobba på jullovet så jag fick iaf veta att jag är inräknad på vårdhemmet huheheu :D YES!!

Sedan efter jullovet kommer jag kanske att söka deltidsjobb i Åbo på ett daghem om det e möjligt fastän jag pluggar och dra tillbaka lite av mitt studiestöd. Skulle gärna vilja prova på barnträdgårdslärarutbildningen- ..om inte jag slipper in till Sverige ja men jag sökte nog till så många utbildningar i sverige så det e ytterst en liten chans att jag inte slipper in till någon utbildning där. O.O... på något sätt lockar turism utbildningen en aning men jag tror inte att jag har en bra chans o komma in på det lol. Min engelska e inte flytande bra....men iaf jag har jag stora planer inför nästa år så ..vi får helt enkelt se vart jag hamnar...-.-

Inga kommentarer: